№
|
Дэрес этаплары
|
Укытучы эшчәнлеге
|
Укучылар эшчәнлеге
|
I. Мотивлаштыру-ориентлаштыру
|
|
Өй эшен тикшеру.
|
- Кем ... күнегүне үтәде?
- Кемнең иҗади эшен
укыйбыз?
|
Бер укучы укый. Үзбәя.
Һәр төркемнән бер
укучы укый. Үзбәя
|
|
1 нче бирем.
Сүзлек
диктанты.
|
Авыл, болын, бозау, йолдыз,
болыт, колхозчы, йозак, аваз,
завод, авыз, жинү, җиһан
|
Язу. Тикшеру. Слайд 1
Үзбәя
|
|
2 нче бирем.
Матур язу
|
Матур язу күнегүе башкарырга
|
Бб Кк бк ббк
Каш, кеше, борын, кашлар,
кешеләр, борыннар
|
|
Белемнəрне тигезлəү
3 нче бирем.
|
Сүзләрне чагыштырыгыз. Нинди
уртак яклары бар? Исемгә
билгеләмә бирегез. Төркемнәрдә,
үз-үзегезгә, бер-берегезгә әйтегез
|
Төркемнәрдэ эш.
- Бу сүзләр предметны
белдерә.
- Кем? нәрсә? соравына
җавап бирә.
- Бу сүзләр исем дип атала. Үзбәя
|
|
Уку мəсьəлəсен кую
4 нче бирем.
|
Сүзләрнең аермалы якларын табыгыз
|
Төркемнәрдә эш. –
Бер һәм күп предметны
белдерәләр Слайд 2
|
|
5 нче бирем.
|
- Димәк, исемнәр нәрсә белән
төрләнә?
|
Сан. Берлек һәм күплек санда киләләр. Үзбәя
|
II
|
Уку мәсьәләсен адымлап чишу этабы
|
|
6 нчы бирем.
|
Сан белән төрләнгәндә исемнәр нинди сорауларга җавап бирәләр? - Кагыйдәне укып, белемегез белән чагыштырырга.
|
- Кем? Нәрсә? Кемнәр? Нәрсәләр? дигән сорауларга җавап бирә. 45 нче биттәге кагыйдәне укыйлар, әйтәләр. Үзбәя
|
|
7 нче бирем.
|
... нче күнегү
|
Төркемнәрдә тикшерәләр. Укучы-укучылар, елга-елгалар, болын-болыннар, җил-җилләр, кеше-кеше-ләр, урман-урманнар, гөл-гөлләр,шатлык-шатлыклар, дəфтәр-дәфтәрләр,имән-имәннәр, дус-дуслар, кош-кошлар,көн-көннәр. Слайд 3 Үзбәя
|
|
8 нче бирем
|
Сүзләргә нинди кушымчалар
ялганган?
|
Төркемнәрдә эш.Нәтиҗә
- лар —нар, -ләр –нәр
кушымчалары ялганган
|
|
9 нчы бирем
|
Нинди исемнәргә -нар, - нәр
кушымчасы ялгана?
|
Борын авазына беткән
исемнәргә -нар, -нәр
кушымчасы ялгана
|
|
10 нчы бирем
|
Белемегезне кагыйдəне укып
тикшерергə.
|
Кагыйдәне укыйлар,
кабатлап әйтәләр. Слайд 4 Үзбәя
|
|
11 нче бирем
|
… күнегү. Сүзләрне ике
төркемгә бүлеп язарга.
Ни өчен шулай бүленүен
аңлатырга. Тикшереп чыгарга
|
Төркемдә укып, тикше
релә. Үзбәя
|
|
12 нче бирем
|
... нче күнегү.
Мөстәкыйль эш. Кайсы
исемне күплек санга куеп
булмый? Ни өчен?
|
Исемнәрне күплек санга
куеп язалар. «Кояш»
исемен күплек санга куеп
булмый, чөнки ул бер
генә. Үзбәя
|
III Рефлексив бәяләү этабы
|
|
- Рефлексия.
- Өй эше бирү.
- Үзбəя кую.
|
Дәрестә өйрәнгәннәрне модельдә
күрсәтергә
а) Исемнәрнең, сан
белән төрләнеше турында
өйдәгеләргә сөйләгез.
б)* 111 нче кунегу.
в) Иҗади эш.
|
Модель төзелə .
Тактада сыздырыла.
|
|
|
|
|
|